18 Ekim 2016 Salı

ŞEKER PORTAKALI


   Yıllarca rafımda gördüğüm, hep merak ettiğim ama bir türlü okuyamadığım, ismini her duyduğumda portakal reçelini hatırlatan Şeker Portakalının beklentilerimi çok karşıladığını söyleyemem. Bunun nedeni ise doğru zamanda okumadığımı düşündüğüm için. Bu kitap 14-15 yaşındaki genç insanlar için çok güzel felsefeye sahip. Tam olarak bir olay örgüsü yok ama betimleme kitabı da değil. Kitap çok kötüydü, çok anlamsızdı diyemem çünkü kitabın devamı olan Güneşi Uyandıralım ve Delifişek isimli iki kitabı da okumadım ama okur muyum? Büyük ihtimalle merakıma yenik düşerek okurum . Benim için bu kitabı 14-15 yaşındaki insanlara hitap etmesine rağmen biraz masalımsı biraz realist olduğu için tuz ve şekeri karıştırmışcasına mantıken anlamsız ama damakta iyi bir tat bırakmasına benzetebilirim.                              Bu yüzden ne çok kötü ne çok iyi diyebiliyorum. Bir yandan fakir bir çocuğun diğer insanlara kötülük yaparak sürekli yaramaz olduğu için dayak yemesi anlatılırken daha arka sayfaya geçmeden çocuk iyilik meleği oluyor. Çocuğun karakterinin hikaye içinde çiğ kaldığını düşünüyorum hem de karakterin kitabın realist yapısından çok uzakta olduğunu düşünüyorum. Okula gittiğinde tam bir melek okul dışında ise sebepsizce insanlara kötülük yapan bir şeytan... Karakter kitapta dengesiz bir çizgi içinde.
   Bence bu kitabı ünlü yapan şey ara ara felsefik paragraflar içermesi. Ve hikayenin bütün o eksik yönlerini bu felsefik paragrafların yamaladığını söylemek hiç de yanlış olmaz.
   Mutlaka okunmalı bu kitap ama bayıla bayıla okunabilecek bir kitap olduğunu söyleyerek sizleri hayal kırıklığına uğratmak istemem. Her şeye rağmen okuyun zaman kaybı bir kitap değil. İnce ve yazılarının büyük olması sebebiyle bir kaç saate bitirilebilecek bir kitap. Kitabın dilinin ve üslubunun da aşırı akıcı olduğunu söylemeden edemeyeceğim.
   Kitabı okurken yasaklandığını biliyordum ama neden yasaklandığını bilmiyordum. Kitapta aşırı bir argo göremedim.Kitabı yaş olarak sınırlamak doğru değil eğer çocuk sorgulayabilecek ve kitabı irdeleyebilecek durumdaysa okuyabilir.
    HOŞÇAKALIN! Kendinize cici bakın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder