18 Ekim 2016 Salı

Matematiğe Nasıl Çalışılır?

   Öğrencilik hayatım boyunca matematiğim hep iyi olmuştur. Matematik problemlerini çözmeye başladığımda küçük yaşlarda evde ablamın da matematiğinin iyi olması ve bana çözemediğim soruları çok net anlatmasıyla matematik konusunda şanslı olduğumu düşünüyorum. Tabi ki 9-10 yaşlarında yaşıtlarım masal kitaplarını bile nefret ederek okurken benim roman okumaya başlamamın yadsınamaz bir artısı vardı. Çünkü okuma ve anlama hızım gelişmişti. Matematik de okuduğunu anlamak çok önemlidir. Bu yüzden mutlaka kitap okumanız şart.
   "Kitap okuyorum ama hala çözemiyorum olmuyor!!!" Lise hayatım boyunca çoğu arkadaşımdan duydum bu cümleyi. Tek nedeni okuduğunu anlamamak değildir. Konuyu hoca anlatırken çok iyi dinlemek ve kelimesi kelimesine iyi anlamak da çok önemlidir. Her insanın anlayabildiği hocalar farklıdır. Hayatımda gerçekten bu insan matematik anlatmak için yaratılmış dediğim 3 tane kıymetli hocam oldu. Ne yazık ki bunların 2 si dershane öğretmenimdi. Ne yazık ki diyorum çünkü bu insanların devlette çalışmaması çok büyük bir kayıptır. Konuya dönmek gerekirse diğer püf noktalardan biri de: Anlatımını beğendiğiniz bir hocayı bulmak ve yakasından düşmemek:)
   Bir diğer püf nokta ise genel olarak yaptığımız bir hatadır. Konuyu çok iyi anladığınızdan emin olduktan sonra soru tiplerini ve çözümlerini dikkatlice inceleyin gerekirse sizde çözdükten sonra çözümle karşılaştırın. Soru çözümüne geçtiğiniz zaman soruyu dikkatlice okuyup özümseyin. Soru hakkında hiç bir çözüm aklınıza gelmediyse soru tipine benzer soruları internetten bularak çözümünü inceleyin. Soru üzerinde ne kadar uğraşıp çözüm yolu üretmeyi denerseniz konuyu o kadar özümsersiniz. Emin olun bu kadar teferruatla anlatılan şeyler en fazla 5-6 saatinizi alır.  Yaptığımız hata ise soruyu okuyup çözemedim hocaya sorarım mantığıdır. Yeni öğrenilen konunun sorularını çözerken sorulara en az 5 dakika ayırmalısınız.
  Eğer 12. sınıfsanız ve sınava ilk girişte yerleşmek istiyorsanız matematiğiniz iyi değilse maalesef orta halli üniversiteleri düşünmek zorundasınız. Eğer temeliniz varsa mat1 le 1 aydan fazla uğraşmamanızı ve soruların yoğun geldiği türev integral konularına mutlaka ağırlık vermenizi öneririm. Misal olarak mat1 deki bir sorudan 2 puan geliyorsa türev integralden çözdüğünüz tek soru size 5-6 puan kazandırır. Çünkü türev integral çözenlerin sayısı azdır ve soru miktarı da fazladır.
  2-3 puan getirecek 5-6 konuyla uğraşmak yerine  puanı fazla, soru sayısı fazla olan 2 konuyla uğraşmak  daha mantıklıdır.
   Eleştirilerinizi ve sormak istediğiniz soruları yorum kısmında paylaşabilirsiniz.
  Çözemediğiniz sorularınızın fotoğraflarını cadim08@gmail adresime bekliyorum. Yakın zamanda çözemediğiniz sorularla ilgili video çekmeyi düşünüyorum.
   Kendinize iyi bakın...


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder