29 Ekim 2016 Cumartesi

Yeni Kitap Yeni Hayat

                                     Yazımı güzel bir müzik eşliğinde dinlemeye ne dersiniz?
 "Popom Olmadan Asla" ve "Ben Bu Aşka 20 Kilomu Verdim"  d&r da alışveriş yaparken sepetime atıverdiğim iki kitap... Hem ismi ilgimi çekti (kilolu bir kadın olduğum için) hem de fiyatları oldukça uygundu. Hep merak ediyordum "Acaba kilodan yana bir ben mi çekiyorum?" diye. Çünkü çevreme baktığımda kilolu insanlar hep mutlu ve zayıf insanlar gibi rahat takılıyorlardı. İster istemez insan psikolojik bunalıma giriyor. Çoğu kez sırf bu yüzden aylarca yataktan çıkmadım. Kendimden nefret ettim. Bunun nedeni benim kendimle barışık olup olmamam değildi maalesef. Bunun nedeni insanların düşünceleri. Kitaptan bir alıntı paylaşmak istiyorum. Bu alıntı sadece kilolu insanların anlayabileceği bir durum:

    ...Saygınlık kiloyla alakalı bir şey mi? Sadece ince görünümlü ve şık kadınlara saygı duyulması, ilgi gösterilmesi ve kibar olunması gerektiği gibi saçma sapan bir zırvayı kim, nasıl öğretiyor bize? Ben yine aynı benim. Fikirlerim, karakterim, bilgilerim, yeteneklerim yine aynı...
   "Popom Olmadan Asla"   kilolu bir insanın ne hissettiğini daha yoğun olarak anlatan bir kitaptı. Ve hiç abartı olmadan kilolu insanların sürekli duyduğu  (yüzün güzel ama kilo versen daha güzel olursun, kilo mu aldın sen (kilo almadığın halde), sen şunu ye bunu yeme, spor yapsan, akşamları yürüsen...) yaşadığı ve hissettiği şeyleri anlatıyor. İşte bu psikoloji içinde bir de üstüne terk edilme ekleniyor ve hikaye böyle başlıyor. Hikayeden kastım aslında kitap da çok büyük bir olay örgüsü yok. Kitap daha çok hisler ve duygular üzerine kurulu. Ama tam 12 den vurmuş bir kitap. Kitabın bölümlerini okurken karakterle aynı psikolojiye giriyorsunuz ( hele birde aynı kilodaysanız...) ve ta tamm bölüm sonunda öyle bir cümle yazıyor ki kıkırdamak hatta kahkaha atmamak elde değil. Aslında kitabın en çok da bu özelliği beni cezbetti.
   "Bazen sadece susarsın...Çünkü çok fazla tuzlu çekirdek yemişsindir."
   "Ben Bu Aşka 20 Kilomu Verdim" de hikayenin devamını okuyoruz. Karakterimiz terk edilmenin üzerinden 1-2 yıl sonra yeni ilişkilere yelken açar. Maalesef aşk hayatı hiç de iyi gitmez. "Olmaz bu kadarda ya" dediğim çok şey var kitapta. İlk kitapta yazar yazmaktan korkmuş gibi sayfaları bayağı boş bırakmıştı fakat ikinci kitap birinciye göre biraz daha dolu gibi. Olay örgüsünü biraz daha arttırmış ayrıca duygularını da ikinci kitapta daha çok hikayeye yedirmiş.
   Kitaplar hakkında daha fazla yorum yapmak isterdim fakat spoiler vermek istemediğim için yorumları kısıtlı tuttum.
   Bu kitap aslında sadece benim böyle hissetmediğimi kilolu çoğu insanın böyle hissettiğini anlattı bana. Kitabı okurken yanağınızdan gözyaşları süzülürken bir anda kıkırdıyorsunuz. Karakterle birlikte bunalıma girdim. Eğlendim. Ve bütün bunları bana hissettiren iki kitabı toplam 4-5 saatte bitirdim. Bana tam bir terapi gibi geldi.
  Eğer kilo konusunda sıkıntı çekiyorsanız, psikolojiniz alt-üst olmuşsa mutlaka okuyun bu kitabı. Çünkü bu kitap sizden bir parça gibi. Aklınızı duygularınızı okuyor gibi her şeyi tak takk suratınıza çarpıveriyor. Öyle aşırı bir kalın kitap değil, dili de çok sürükleyici (özellikle ikinci kitap). "Sizi muhteşem hissettirecek 2-3 saat vadediyor." diyerek beklentileri çok çok yükseltmek istemiyorum. Ama zaman kaybı bir kitap da değil. Dediğim gibi kilo konusunda aşırı derece canınız sıkılıyorsa "Artık yeter, bittim" dediğiniz noktaya geldiyseniz mutlaka okuyun.
  Yazarın kitap yorumu:

  Son olarak ben bu kitapları internet üzerinden d&r dan aldım. Şu an indirimde mi bilmiyorum ama indirime girmesini bekleyin derim. Benim kitapları aldığım fiyatı aşağıya yazıyorum.
  Kendinize cici bakın:)
Popom Olmadan Asla........................................4.90
Ben Bu Aşka 20 Kilomu Verdim.......................6.90

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder